Onze leden

Lucia Bright

Hallo allemaal!

Ik ben Lucia, 21 jaar en kom uit het ó zo mooie Groningen. Toen ik 3 jaar geleden de sprong in het diepe nam en verhuisde naar het zuidelijke Maastricht, wist ik weinig over het studentenleven hier. Na mijn eerste studiejaar de wateren te testen met mijn studie Gezondheidswetenschappen, wilde ik meer doen in mijn studentenleven. Zelf had ik nooit een INKOM gehad, en dus wist ik weinig over de mogelijkheden van verenigingen en disputen. Ik begon zelf rond te kijken, en hals over kop besloot ik mij aan te melden voor het weekendje van KoKo. Zonder ook maar iemand te kennen stapte ik die vrijdag de kroeg binnen, en voelde mij al gelijk thuis tussen de KoKo mensen. De stap om mij uiteindelijk in te schrijven bij deze vereniging was daarom ook niet zo lastig om te maken. Inmiddels word ik na de zomer derdejaars binnen KoKo en heb ik mijn draai helemaal gevonden. Op dit moment ben ik vice-commissaris voor twee commissies én ben ik daarnaast minstens elke maandag op de kroeg te vinden met mijn jaarclub. Ik ben dankbaar voor alles wat ik hier mee heb mogen maken, en kom elke week graag terug naar het nóg mooiere Maastricht en KoKo.

Ik hoop jullie allemaal tegen te komen op de kroeg en jullie het mooie KoKo te laten zien.

Liefs, Lucia

Kareem Afifi

Hoi allemaal!

Mijn naam is Kareem Afifi, 21 jaar oud en vierdejaars KoKo-lid. In 2019 ben ik naar Maastricht gekomen en was ik eigenlijk een beetje verdwaald. Ik kende er praktisch niemand en mijn ouderlijk huis ligt drie uur reizen weg. Maar toen ik tijdens de INKOM* bij KoKo terecht was gekomen wist ik al vrij snel dat ik mijn mensen gevonden had. In de afgelopen drie jaar heb ik behoorlijk wat van het verenigingsleven mogen proeven. Als lid van een dispuut, maar ook van commissies en het afgelopen jaar als deel van KoKo’s Dagelijks Bestuur. Tegenwoordig schrijf ik mee aan KoKo’s verenigingsblad en maak ik deel uit van de juridische adviescommissie. En dat alles onder het genot van een ontelbaar aantal legendarische borrels, feesten en andere avonden!

In de afgelopen jaren heb ik op KoKo enorm veel heb geleerd. Ik werd zelfstandiger en leerde beter organiseren. Daarnaast ben ik erachter gekomen waar mijn (minder) sterke kanten liggen en waar ik voldoening uit haal. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik mijn ambities heb kunnen ontdekken en meer sturing kan geven aan o.a. mijn studie. Die ontwikkeling was niet mogelijk geweest zonder alle mensen die ik hier heb leren kennen. Want dat is waar KoKo om draait: de mensen die je op de vereniging ontmoet. De gedeelde ervaringen die je meemaakt, de leuke en de minder leuke. Het is de mooiste draai die je kunt geven aan je studententijd.

Alicia Hobdell

Hi all,

My name is Alicia, and I am starting the last year of my bachelor’s at the Maastricht Science Programme. I am from Wallonië, the French-speaking part of Belgium, and when I joined KoKo three years ago, I could barely speak any Dutch. Nevertheless, everyone was so nice and talkative that I immediately felt welcome.

In my first year, I formed an active year club called “Jibini Mimea” with which I still meet up. I joined the INKY committee that organized the INKOM (2021) for KoKo, became a member of a sorority for which I am now part of the board for the second year in a row, and moved in with two good KoKo friends of mine. Thanks to all this, I quickly learned Dutch, but this is definitely not needed to find your place at KoKo as there are committees and Bertjes specifically for international students.

What I love about KoKo is that everyone is welcome, and you can do “whatever you want.” Whether you speak Dutch or not, or want to be at the “kroeg” three times a week or once a month, is completely up to you. That way, it is also easy to combine with your study or other activities outside the student association.

Hopefully, I gave you enough reasons to consider becoming a member because one thing is certain: KoKo is the way to go to make the most of your student time here in Maastricht.