WAAROM KOKO?

Het unieke karakter van KoKo

SV KoKo is op dit moment een van de grootste studentenverenigingen van Maastricht. Wij zijn een gezelligheidsvereniging die erin gelooft dat je ook zonder ontgroening een fantastische start kunt maken met je studentenleven. KoKo kent geen hiërarchie binnen de vereniging, dit zorgt ervoor dat jij als nieuw lid straks net zo vrij bent om activiteiten te ondernemen en organiseren als ieder ander. Vrijblijvendheid staat hoog in ons vaandel, hierdoor kun jij als lid zelf bepalen hoe jij je lidmaatschap indeelt. Vind jij het leuk om je aan te sluiten bij een van onze vele commissies of spreekt het meer traditionele karakter van een dispuut je juist aan; het kan bij KoKo allemaal en niks moet! Hoewel we dus weinig verplichtingen hebben, kennen we als vereniging talloze tradities die ons uniek en hecht maken. Elk jaar verwelkomen we met open armen nee diverse groep nieuwe studenten die op onze kroeg de studententijd van hun leven willen hebben.

Voel je thuis in Maastricht

“Toen ik mijn eerste stappen zette op Maastrichtse bodem, wist ik zeker dat mij een geweldig studentenleven te wachten stond. Om optimaal te genieten van mijn nieuwe studentenbestaan besloot dan ook om lid te worden van studentenvereniging KoKo. Door een ontspannen en gezellige sfeer voelt heel KoKo eigenlijk als een grote familie. Ook ben je totaal vrij in wat je kiest. Naast het werk wat ik verricht binnen verschillende commissies, zit ik ook aangesloten bij een dispuut. Als gevolg: een wel opgebouwd netwerk van vrienden en herinneringen die mij altijd zullen bij blijven.” -Pim Dautzenberg (eerstejaarslid van SV KoKo)

Zoals Pim hierboven mooi beschrijft, verzekert het lidmaatschap bij KoKo je van een direct thuisgevoel in de stad Maastricht. Studeren op een nieuwe plek kan soms best spannend zijn en iedere nieuwe student zit vol met vragen. SV KoKo zorgt ervoor dat jij altijd een thuishaven hebt, waar je met je vrienden een gezellige borrel of activiteit kunt meepakken. Onze kroeg is vijf dagen per week open en er is altijd wat te doen!

Feesten en borrels

KoKo organiseert door het gehele jaar heen de vetste feesten en zelfs een festival. Zo weet je zeker dat je in je studententijd niks hoeft te missen en je de mooiste herinneringen kunt maken. Van Winterborrels met speciaalbier tot de meest spectaculairste open feesten met grote artiesten, bedenk het maar en KoKo heeft het ooit georganiseerd. Als lid krijg je alle kansen om ook zelf een activiteit of feest op te zetten, mocht je vol zitten met ideeën. Aankomend jaar heeft KoKo zelfs een heus Lustrum te vieren! Dit zijn twee weken met ontzettend leuke activiteiten en feesten om te vieren dat KoKo al 45 jaar met trots een plek in het Maastrichtse studentenleven inneemt. Wij kijken er al naar uit!

Investeer in jezelf

Binnen onze vereniging zijn leden vertegenwoordigd in (bijna) alle studies die worden aangeboden door Maastricht University en Hogeschool Zuyd. Zo leer je binnen no-time iemand kennen die jouw studie doet of heeft gedaan en jou kan helpen als je daar vragen over hebt. Verder organiseert KoKo door het jaar verschillende carrièregerichte activiteiten om je CV een boost te geven en om in contact te komen met inspirerende sprekers. Denk hierbij aan een collegetour of onze jaarlijkse Career-days. Daarbij kun je natuurlijk binnen onze vereniging jezelf ontplooien binnen diverse commissies, waar je verschillende vaardigheden op kunt doen. Van professioneel muziek leren draaien en het schrijven van een Almanak tot het organiseren van de vetste open feesten. Zo heb jij naast het bier en vertier ook nog veel mogelijkheden om jezelf verder te ontplooien!

Vrienden voor het leven

Bij KoKo bouw je binnen een mum van tijd een kring van hechte vrienden om je heen, die net als jij allemaal het meeste uit hun studentenleven willen halen. Jaarclubs die samen op vakantie gaan, dispuutsgenoten die zelfs na tien jaar nog vrijdagmiddagborrels met elkaar houden na hun werk en huisgenootjes die elkaar elk jaar op de KoKo-reünie weer spreken, de vriendschap blijft ook na de studententijd!