VERENIGING

Algemeen - Historie - Verenigingspand

Algemeen

SV KoKo is een studentenvereniging die gelooft dat je ook zonder ontgroening een geweldige start kunt maken aan je studentenleven. Binnen KoKo kennen wij geen hiërarchie, zodat onze leden direct vrij zijn om deel te nemen aan onze talrijke activiteiten. Wil je graag meehelpen binnen een commissie, lid worden van een dispuut of enkel gezellig afspreken met je jaarclub? Alles is mogelijk! Binnen de vereniging hebben wij geen verplichtingen, zodat elk lid hun eigen invulling kan geven aan hun studentenleven binnen KoKo.

Studeren in een nieuwe stad kan erg spannend zijn, en het kan in het begin lastig zijn om je eigen draai te vinden. SV KoKo zorgt ervoor dat jij een thuishaven hebt, waar je makkelijk andere nieuwe, maar ook al langer-studerende studenten ontmoet, en waar je altijd een gezellige activiteit en/of borrel kunt meepakken. SV KoKo organiseert het hele jaar door allerlei borrels, feesten en andere activiteiten, zoals een jaarlijks festival, een liftwedstrijd, en een skireis! Mocht je zelf vol ideeën zitten, krijg je als lid ook de kans om je eigen activiteiten te organiseren, samen met je dispuut, commissie, jaarclub of bertje.

Binnen onze vereniging vind je studenten van allerlei verschillende opleidingen aan Maastricht University en Hogeschool Zuyd. Zo vind je snel iemand die hetzelfde studeert als jij en kun je gezellig samen studeren. Verder kun je binnen SV KoKo veel nieuwe dingen uitproberen, zoals muziek draaien op feesten, sponsoren vinden voor de vereniging, werken achter de bar, onze social media bijhouden, of zelfs serieus aan je CV sleutelen door een jaar bestuur te doen! Daarnaast organiseert SV KoKo gedurende het jaar carrièregerichte dagen. Zo heb je naast het bier en vertier ook veel mogelijkheden om jezelf verder te ontplooien.

Bij KoKo vorm je binnen een mum van tijd een hechte vriendengroep die, net zoals jij, het beste willen halen uit hun studententijd. Jaarclubs die elkaar elke maandag zien om samen te eten, disputen die elke woensdag met elkaar borrelen, commissies die elkaar op dinsdag en/of donderdag vergaderen en een drankje doen, maar dit zijn zeker niet de enige verbindingen die je zult kunnen vinden binnen SV KoKo. Zo kun je met mensen met dezelfde interesses deelt een bertje vormen, je vermaken met je huisgenoten, en vrienden maken met iedereen op de kroeg. Kortom, bij SV KoKo beleef je niet alleen een fantastische studententijd, maar leg je ook de basis voor blijvende vriendschappen en een waardevol netwerk dat je nog lang na je tijd bij de vereniging met je meeneemt. Bij SV KoKo maak je van jouw studententijd een tijd om nooit meer te vergeten.

Historie

SV KoKo is oorspronkelijk opgericht om alle studentenactiviteiten in de toen nog jonge studentenstad Maastricht te coördineren. Op 17 augustus 1976 is SV KoKo is begonnen als de ‘Koördinatie Kommissie’ van geneeskunde, hier is de naam ook van afgeleid. Al snel groeide deze commissie uit tot een vereniging met vele leden en werd het tijd om een pand te vinden voor deze studentenvereniging.

Inmiddels zijn de leden van toen al lang aan het werk en is KoKo verhuisd naar een ander pand. SV KoKo uitgegroeid tot een verenging met ongeveer 400 leden en is daarmee de grootste niet-traditionele studentenvereniging van Maastricht. Gelijkwaardigheid en diversiteit staan bij SV KoKo nog altijd hoog in het vaandel. Tijden veranderen,  maar de typische vrijheid, creativiteit en gezelligheid binnen KoKo zijn altijd gebleven.

Ook in de toekomst zal SV KoKo haar leden vele mogelijkheden bieden voor vriendschap en persoonlijke ontwikkeling en daarnaast een belangrijke rol blijven spelen binnen het studentenleven in de bruisende stad Maastricht.

Verenigingspand

In 2000 bleek KoKo haar pand aan de Hoogbrugstraat ontgroeid. Sinds 2 februari dat jaar huist SV KoKo in een pand gelegen aan de Gebroeders Hermansstraat 11-13. Oorspronlijk behoorde het gebouw tot de Zuid-Nederlandsche Zuivelbond, nu staat het pand bekend als de Botermijn van KoKo. Onder de leden wordt er meestal gesproken over ‘de Kroeg’.

Het gebouw bestaat uit een kroeggedeelte en een vereniginggedeelte. In het kroeggedeelte zijn onze kroeg- en feestzaal te vinden. In deze sfeervolle ruimtes zijn de leden meerdere avonden per week te vinden. In het vereniginggedeelte bieden wij ruimte voor de bestuurskamer, verschillende vergaderruimtes, een studeerkamer en een eetzaal.