043 - 321 93 83 bestuur@svkoko.nl

VERENIGING

Algemeen - Historie - Verenigingspand

Algemeen

Studentenvereniging KoKo is de mooiste en één van de grootste studentenverenigingen van Maastricht. SV KoKo kent geen ontgroening en is een non-traditionele vereniging maar kent wél talrijke tradities. Daarnaast kenmerkt KoKo zich door de focus op diversiteit. Deze diversiteit komt overal in de vereniging terug. Zo hebben wij leden met veel verschillende studies, achtergronden en interesses, maar ook onze activiteiten variëren van borrels tot feesten en van sporttoernooien tot cultuuractiviteiten. KoKo is voor iedereen! Kortom, SV KoKo biedt een zeer breed scala aan activiteiten aan en biedt haar leden vele mogelijkheden om zichzelf te ontplooien!

Lid worden van KoKo betekent jezelf ontwikkelen op verschillende gebieden. Zowel binnen als buiten de vereniging leer je veel mensen kennen en breid je je netwerk goed uit. Daarnaast zijn er erg veel mogelijkheden om je organisatorische vaardigheden te ontwikkelen, zowel binnen commissies als disputen. Op een makkelijke en leuke manier werk je dus aan je CV, hier pluk je tijdens en na je studie de vruchten van!

Historie

SV KoKo is oorspronkelijk opgericht om alle studentenactiviteiten in de toen nog jonge studentenstad Maastricht te coördineren. Op 17 augustus 1976 is SV KoKo is begonnen als de ‘Koördinatie Kommissie’ van geneeskunde, hier is de naam ook van afgeleid. Al snel groeide deze commissie uit tot een vereniging met vele leden en werd het tijd om een pand te vinden voor deze studentenvereniging.

Inmiddels zijn de leden van toen al lang aan het werk en is KoKo verhuisd naar een ander pand. SV KoKo uitgegroeid tot een verenging met ongeveer 400 leden en is daarmee de grootste niet-traditionele studentenvereniging van Maastricht. Gelijkwaardigheid en diversiteit staan bij SV KoKo nog altijd hoog in het vaandel. Tijden veranderen,  maar de typische vrijheid, creativiteit en gezelligheid binnen KoKo zijn altijd gebleven.

Ook in de toekomst zal SV KoKo haar leden vele mogelijkheden bieden voor vriendschap en persoonlijke ontwikkeling en daarnaast een belangrijke rol blijven spelen binnen het studentenleven in de bruisende stad Maastricht.

Verenigingspand

In 2000 bleek KoKo haar pand aan de Hoogbrugstraat ontgroeid. Sinds 2 februari dat jaar huist SV KoKo in een pand gelegen aan de Gebroeders Hermansstraat 11-13. Oorspronlijk behoorde het gebouw tot de Zuid-Nederlandsche Zuivelbond, nu staat het pand bekend als de Botermijn van KoKo. Onder de leden wordt er meestal gesproken over ‘de Kroeg’.

Het gebouw bestaat uit een kroeggedeelte en een vereniginggedeelte. In het kroeggedeelte zijn onze kroeg- en feestzaal te vinden. In deze sfeervolle ruimtes zijn de leden meerdere avonden per week te vinden. In het vereniginggedeelte bieden wij ruimte voor de bestuurskamer, verschillende vergaderruimtes, een studeerkamer en een eetzaal.