INKOM

SV KoKo is een van de grootste, en vooral de mooiste vereniging in Maastricht. Met een centraal gelegen pand en tal van activiteiten en mogelijkheden zijn wij niet weg te denken uit het Maastrichtse studentenleven. Opgericht in 1976 zijn wij een van de oudste Maastrichtse studentenverbanden en kennen wij tal van tradities. SV KoKo heeft een toegewijde houding van haar leden hoog in het vaandel staan, maar heeft daar geen ontgroening voor nodig. Het actieve lidmaatschap is voor alle leden toegankelijk en iedereen krijgt de ruimte zichzelf te ontplooien op zijn eigen manier.

Om meer te weten te komen kun je een kijkje nemen op deze website, of iemand aanspreken in het geel!

Voorwoord door de Voorzitter

Beste aankomende student,

Het is een bijzonder moment, beginnen aan je studententijd. De INKOM is dan ook een goed begin om kennis te maken met alles wat Maastricht te bieden heeft. Je studententijd wordt ook wel de beste tijd van je leven genoemd, of dat klopt? Dat weet ik nog niet, maar ik kan met zekerheid zeggen dat door mijn jaren bij Studentenvereniging KoKo het een onvergetelijke tijd is geworden.

Bij studentenvereniging KoKo zijn leden sinds 1976 op het juiste adres om zichzelf te ontplooien tijdens hun studententijd. Een vereniging die de pijlers vrijheid, gelijkwaardigheid en tradities ten alle tijden waarborgt. Het mooie aan KoKo is dan ook dat iedereen een plekje heeft en zo ook zelf invulling kan geven hoe je je tijd op KoKo spendeert. KoKo heeft het allemaal, huizen, jaarclubs, disputen, commissies, overal kan je bij terecht, niks moet!

Naast natuurlijk de feestjes en andere gezelligheid zijn er dingen die je niet in de collegezaal gaat leren. Nieuwe vaardigheden zoals grote evenementen organiseren, sponsoren binnenhalen of je bezig houden met de financiën van je clubje. Tijdens je lidmaatschap van KoKo bouw je mee aan vaardigheden en een netwerk waar je je de rest van je leven op kan terugvallen.

Ben jij enthousiast geworden? Of een beetje nieuwsgierig? Tijdens de introductieperiode maak je kennis met de vereniging, haar tradities en natuurlijk je eigen lichting. Spreek tijdens de INKOM iemand aan in het geel en schrijf je in!

Valérie Cramer

Voorzitter der SV KoKo

Voorwoord door de Commissaris INKY

INKOM 2024! De introductie week van Maastricht, de stad waar jij jouw studentenleven gaat beginnen of voortzetten. Het belooft een fantastische week te worden met veel feesten en nieuwe vrienden. Maastricht leren kennen, jezelf ontdekken, studeren en met je vrienden drankjes doen tot laat in de nacht. Dat is wat je studententijd gaat zijn.

De leden van S.V. KoKo doen dit al jaren lang samen binnen disputen, commissies, jaarclubs en/of Bertjes. Dit zorgt voor vele vriendschappen die levenslang zullen aanhouden. Je kan ons tijdens de INKOM herkennen aan onze gele shirts en schroom niet om ons aan te spreken. We hopen jou snel te zien op een van onze leuke activiteiten en wie weet zie jij jezelf wel binnen onze mooie vereniging ontwikkelen!

Tot snel!

Janneke Bloemen

Commissaris INKY der S.V. KoKo

* De Algemene Introductieweek van Maastricht, de INKOM, wordt georganiseerd door de Werkgroep INKOM namens de Maastricht University en Hogeschool Zuyd (www.inkom.nl). De Werkgroep INKOM is als organisatie verantwoordelijk voor het gehele INKOM programma. De Werkgroep INKOM en SV KoKo werken samen om er een geweldige week van te maken en de nieuwe studenten kennis te laten maken met alles wat Maastricht te bieden heeft.