VERBANDEN

Jaarclubs - Commissies - Disputen - Bertjes - Huizen

Studentenvereniging KoKo is vele verbanden rijk die invulling geven aan jouw tijd bij KoKo. Ieder lid zal in het eerste jaar een jaarclub vormen met lichtingsgenoten, daarna is het aan jou om je lidmaatschap in te vullen! Wellicht kies je ervoor om deel uit te gaan maken van een commissie om verschillende organisatotische eigenschappen te ontwikkelen, of besluit je bij een dispuut te gaan wiens identiteit bij jou past. Hoe dan ook, je maakt vrienden voor het leven!

Jaarclubs

Iedere lichting nieuwe leden vormt in de eerste maanden zijn eigen jaarclub. Deze club met vrienden die je zelf kiest zal deelnemen aan de jaarclubcompetitie. Jaarclubs komen vaak op maandagavond bij elkaar om samen te eten en vervolgens naar de kroeg te gaan. Samen leer je alle aspecten binnen KoKo kennen en je zult merken altijd op je jaarclub terug te kunnen vallen. Elke jaarclub kiest er zelf voor wat hen bindt en hoe ze verder gaan binnen KoKo.

Disputen

KoKo telt op dit moment tien disputen; vier herendisputen en zes damesdisputen. Disputen zijn groepen binnen KoKo die voor een bepaalde identiteit staan. Jaarlijks nemen zij een nieuwe lichting, van veelal eerstejaars, aan die bij het dispuut past. Hierdoor zitten er verschillende jaren binnen het dispuut. Elke woensdagavond komen dispuutsleden samen om te eten, eventueel een activiteit te doen en vervolgens te borrelen met andere disputen in Maastricht. Ook buiten de woensdagenavonden ondernemen onze disputen veel. Zo worden de vetste toernooien en feesten bezocht, gaan disputen weekendjes weg en worden er activiteiten voor KoKo georganiseerd.

Commissies

Zonder commissies zou een vereniging niet kunnen bestaan, commissies zijn in het leven geroepen om verschillende evenementen te organiseren of het Dagelijks Bestuur te ondersteunen. Als commissielid zul je veel leren en krijg je de kans jezelf ontwikkelen op sociale- en organisatorische vlakken. SV KoKo telt veel verschillende commissies en er is voor ieder wat wils. Zo heb je de OC die jaarlijks meerdere Open Feesten en een eindfeest organiseert voor heel studerend Maastricht en een Acquisitie Commissie die zich bezig houdt met sponsoring voor KoKo. Daarnaast heeft KoKo een Recreatieve Commissie die activiteiten voor KoKo-leden organiseert, zoals een liftwedstrijd, de ouderdag en een skidag. Tijdens Lustrum- en Diesjaren wordt er ook een Lustrum- of Dies commissie in het leven geroepen die een feestweek voor heel KoKo organiseert. Ook kent KoKo twee adviesraden, een algemene en een financiële, zij ondersteunen het Dagelijks Bestuur bij het nemen van beslissingen en controleren of alles goed verloopt.

Bertjes

Bertjes zijn groepen mensen die een bepaalde passie delen. Dit kan simpelweg een TV-programma zijn, een bepaald soort etenswaar of een evenement. Zij kunnen een Bertje oprichten en anderen laten zien wat hen bezighoudt. Er zijn praktisch geen grenzen: zo is er bijvoorbeeld het Camembertje, welke regelmatig een borrel organiseert met kazen en wijn. Sinds 2016 bestaat het Globertje, hét Bertje voor internationale KoKo-leden. Ook zij brengen hun woensdagavonden samen door en organiseren internationale activiteiten op KoKo, bijvoorbeeld een Engelstalige cantus!

Huizen

KoKo kent ook verschillende huizen, waar meerdere leden samenwonen. Hier gaat de gezelligheid buiten de Kroeg door.

Zoek je nog een kamer? Stuur een mailtje naar secretaris@svkoko.nl. Misschien is er wel een plekje voor jou in een van onze verenigingshuizen!