COMMISSIES

Onze commissies zijn een van de belangrijkste onderdelen binnen de vereniging. Commissies zijn groepjes die elk een ander aspect binnen de vereniging behandelen en hierover elke dinsdag of donderdag vergaderen. Zo worden verschillende taken verdeeld over leden met al eerdere ervaringen en nieuwe leden. Ervaringen worden gedeeld en hierom zijn commissies, naast uiteraard de gezelligheid, ook hele leerzame groepen. Bovendien zijn commissies goed te combineren met het verenigingsleven, je raakt meer betrokken bij de vereniging en kan bouwen aan iets moois. Onze leden zijn dan ook vaak beiden lid van een jaarclub of dispuut in combinatie met een commissie.

Neem bijvoorbeeld de OC. Zij regelen jaarlijks meerdere grote open feesten en daarnaast zelfs een eindfeest voor heel studerend Maastricht. Of neem de INKY, die elk jaar onze INKOM* week organiseert. Naast deze twee commissies zijn er ook nog talloze andere commissies met elk hun eigen taak. Voor iedereen zit er wel een commissie bij die aansluit op hun interesses, of die nu liggen bij social media, financiën of het regelen van logistieke zaken.

Naast dat commissies veel met elkaar regelen is er ook genoeg ruimte voor gezelligheid. Zo ga je na de vergadering altijd lekker samen pilsen op de kroeg en ga je eens per jaar een weekendje weg om te bonden met elkaar.

Kortom, een innoverende maar vooral ook gezellige bezigheid, zo’n commissie!

*Disclaimer: De Algemene introductieweek van Maastricht, de INKOM, wordt georganiseerd door de werkgroep INKOM, namens Maastricht University en Zuyd Hogeschool (www.inkom.nl). De Werkgroep INKOM is als organisatie verantwoordelijk voor het gehele INKOM programma.