ONZE LEDEN

Ben je benieuwd naar leden van KoKo en hun ervaringen binnen onze vereniging?
Lees hieronder de ervaringen van Nikki, Janneke en Kevin!

Nikki Dückers – International Business – 20 jaar

Ik zal heel eerlijk zijn, toen ik Maastricht ging studeren vond ik dit stiekem best wel spannend. Een nieuwe studie, op kamers gaan, nieuwe mensen leren kennen, noem het maar op. Maar toen ik tijdens de INKOM* op een van de vele KoKo feestjes helemaal losging, was al die spanning in een keer weg en voelde ik me meteen thuis in Maastricht. Ik heb me toen meteen ingeschreven voor het KoKo introductieweekendje om te kijken of ik hier mijn plekje kon vinden. En ik kan je vertellen dat ik hier zeker mijn plekje heb gevonden! Geen ontgroening, geen verplichtingen en alle vrijheid om je studententijd zelf in te richten hebben me overtuigd om actief lid te worden bij KoKo. En dit had ik voor geen goud willen missen. Samen met ontzettend leuke mensen die ik hier heb leren kennen, heb ik onvergetelijke activiteiten mee mogen maken en mogen organiseren! Ik heb me door KoKo persoonlijk en professioneel kunnen ontwikkelen en heb ik gezien dat een studentenvereniging enorm veel kan bieden naast je studie. De studententijd wordt door vrijwel iedereen de mooiste tijd van je leven genoemd, en dit heb ik door KoKo volledig kunnen ervaren. Hopelijk ga jij ook een studentenijd tegemoet om nooit te vergeten!

Janneke Bloemen – European Studies – 21 jaar

Hi lezer, wat leuk dat je de website leest! Mijn naam is Janneke en ik ben 21 jaar. Twee jaar geleden had ik mijn INKOM* en stond ik net zoals jij nu in een nieuwe stad voor een nieuwe ervaring. In het begin wilde ik helemaal niet bij een vereniging of dispuut, al die ontgroeningen, maar toen kwam ik KoKo tegen. Inmiddels ga ik naar mijn 3de jaar bij KoKo en heb ik 4 commissies gedaan, waaronder nu de barcommissie en zit ik bij een van de tien disputen van KoKo. Ik heb hier echt m’n plekje gevonden en ik hoop dat jij die ook vindt! Hier op onze studentenvereniging KoKo is de “moet-niks-alles-kan” vibe aanwezig. Op KoKo maak je de mooiste tijd van je studententijd met veel vrienden om je heen en pracht verhalen die je later kunt vertellen. Natuurlijk vanwege COVID-19 hebben we de afgelopen twee jaar feesten en festivals moeten missen, maar desondanks heeft KoKo er alles aan gedaan om deze periode toch nog super leuk te maken. Dat deden we natuurlijk met z’n allen. Wat er ook is, Corona of niet, KoKo blijft altijd KoKo waar je altijd kunt genieten en de beste tijd hebt.

Kevin Clarida – Economics – 22 jaar

Dear future KoKo member, I’m Kevin, 22 years old and I’m from Germany. I am in my 4th year studying Economics and I joined KoKo in my first year. As an international, at first, it might seem like joining an association is for Dutch people only. Which is true for most associations, but not KoKo. I first joined KoKo because I like to party and everyone at KoKo was very nice and always made an effort to include internationals. Within KoKo there are several groups that either have internationals in them or are made for internationals. In my second year at KoKo I decided to join a fraternity and started to learn Dutch. Although it is not necessary to speak dutch at KoKo, it is probably the best way to learn a language since you are doing it while having fun which makes it seem effortless. So if you like to party and are thinking of joining KoKo I can assure you it is a great place to be.

Hope to see you at KoKo!

*Disclaimer: De Algemene Introductieweek van Maastricht, de INKOM, wordt georganiseerd door de Werkgroep INKOM namens de Maastricht University en Hogeschool Zuyd (www.inkom.nl). De Werkgroep INKOM is als organisatie verantwoordelijk voor het gehele INKOM programma. De Werkgroep INKOM en SV KoKo werken samen om er een geweldige week van te maken en de nieuwe studenten kennis te laten maken met alles wat Maastricht te bieden heeft.