INKOM SV KOKO 2022

SV KoKo is één van de grootste, en vooral dé mooiste vereniging in Maastricht. Met een centraal gelegen pand en tal van activiteiten en mogelijkheden zijn wij niet weg te denken uit het Maastrichtse studentenleven. Opgericht in 1976 zijn wij een van de oudste Maastrichtse studentenverbanden en kennen wij tal van tradities. SV KoKo heeft een toegewijde houding van haar leden hoog in het vaandel staan, maar heeft daar geen ontgroening voor nodig. Het actieve lidmaatschap is voor alle leden toegankelijk en iedereen krijgt de ruimte zichzelf te ontplooien op zijn eigen manier.

Om meer te weten te komen kun je een kijkje nemen op deze website, of spreek iemand aan in het geel!

Voorwoord door de Voorzitter

Welkom aankomende studenten!

Jullie staan aan het begin van een nieuwe periode van jullie leven. Een periode die voor velen
van jullie de mooiste tijd van je leven zal worden. Op kamers in een vreemde stad
zonder zeurende ouders, ’s avonds een pilsje teveel drinken om vervolgens ’s
ochtends brak in de collegebanken te zitten… Met andere woorden: een fantastische tijd die jij als aankomend student zeker niet wilt missen!

Om echt alles uit je studententijd te halen ben je bij Studentenvereniging KoKo
op de juiste plek. Hier worden als sinds 1976 onvergetelijke avonden beleefd en
vriendschappen voor het leven gesloten. Waarom? KoKo heeft als enige
vereniging in Maastricht een mix van vrijheid en tradities. Met 500 leden is KoKo
een grote vereniging waarin iedereen zijn plek kan vinden. Jij kan zelf bepalen
wat bij jou het beste past. Jaarclubs, commissies en disputen: het kan bij ons
allemaal, maar niets is verplicht.

Zelf kan ik me niet voorstellen hoe mijn studentenleven was geweest zonder lid
te zijn geworden bij KoKo. Van de mooiste feesten met mijn dispuut of leuke
commissieavonden tot laat op de kroeg.

Naast de nodige pilsjes die er hier doorheen gaan heeft KoKo mij ook erg
geholpen bij het ontwikkelen van vaardigheden die men niet perse leert in de
collegebanken. Van het samenwerken in een groep tot het organiseren van
verschillende KoKo feesten. Je hebt bij KoKo namelijk de kans om meteen vanaf
je eerste jaar deel te nemen aan een van de vele commissies die KoKo rijk is.
KoKo is hierdoor niet alleen een hele leuke maar ook een hele verstandige keuze.

Er rest mij niks meer dan te zeggen: maak van de komende jaren de mooiste tijd
van je leven en wie weet, tot op de KoKo kroeg!

-Danique van Harn
Voorzitter der SV KoKo

Voorwoord door de Commissaris INKY

Het is zover! De middelbare school is verleden tijd en je studententijd gaat dan eindelijk echt beginnen. Door naar Maastricht te komen heb je al een eerste goede keuze gemaakt. Een nieuwe en onbekende stad met vele kansen, waar je alles uit je studententijd kan gaan halen! De komende jaren ga je hier veel ervaringen en herinneringen verzamelen. Of je nou met je huisgenoten voor jezelf een lekkere maaltijd op tafel zet of met je vrienden pilsjes gaat wegtikken in de stad, alles is mogelijk en de opties zijn eindeloos! Lid worden van een studentenvereniging kan helpen om echt alles uit je studententijd te halen. Je maakt er vrienden voor het leven, maar ontplooit en ontwikkelt jezelf door deel te zijn van een commissie of dispuut. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen, eerst de INKOM maar eens meemaken! Tijdens de INKOM kun je de KoKo leden herkennen aan de gele shirts. Als je vragen hebt of graag een keer wil komen kijken, aarzel dan niet om iemand aan te spreken of kom langs op een van onze activiteiten! Ik zie je graag een keer op KoKo!

-Bas Maas
Commissaris INKY der SV KoKo

De Algemene Introductieweek van Maastricht, de INKOM, wordt georganiseerd door de Werkgroep INKOM namens de Maastricht University en Hogeschool Zuyd (www.inkom.nl). De Werkgroep INKOM is als organisatie verantwoordelijk voor het gehele INKOM programma. De Werkgroep INKOM en SV KoKo werken samen om er een geweldige week van te maken en de nieuwe studenten kennis te laten maken met alles wat Maastricht te bieden heeft.