STUDENTENVERENIGING KOKO

Studentenvereniging KoKo is de mooiste en één van de grootste studentenverenigingen van Maastricht. SV KoKo is een non-traditionele vereniging maar kent wél talrijke tradities. SV KoKo heeft gelijkwaardigheid, zelfontwikkeling en diversiteit hoog in het vaandel staan. SV KoKo is de ideale plek om jezelf te ontwikkelen, vaardigheden op te doen en vrienden voor het leven te maken!

KoKo Algemeen
SV KoKo is één van de grootste studentenverenigingen van Maastricht. Met een centraal gelegen pand en tal van activiteiten en mogelijkheden zijn wij niet meer weg te denken uit het Maastrichtse studentenleven. Opgericht in 1976 zijn wij één van de oudste Maastrichtse studentenverbanden en kennen wij tal van tradities. SV KoKo heeft een toegewijde houding van haar leden hoog in het vaandel staan, maar heeft daarvoor geen ontgroening nodig. Het actieve lidmaatschap is voor alle leden toegankelijk en iedereen krijgt de ruimte zichzelf te ontplooien op zijn eigen manier. Er is voor ieder wat wils door de vele verbanden die SV KoKo kent, zoals disputen, commissies en jaarclubs, welke allen gekenmerkt worden door hun eigen tradities. Daarnaast staat SV KoKo bekend om haar knalfeesten, waar onze borrels echter zeker niet voor onderdoen. Binnen SV KoKo maak je bij je dispuut en/of jaarclub vrienden voor het leven, ontwikkel je bij je commissie je organisatorische vaardigheden en train je je bierkilo’s eraf bij het KoKo voetbalteam. SV KoKo kenmerkt zich dan ook door een grote verscheidenheid aan leden, aangetrokken door alle mogelijkheden die het lidmaatschap hen biedt. Kortom, SV KoKo is een toonaangevende studentenvereniging die volop mogelijkheden biedt het maximale uit je studententijd te halen, de mooiste tijd van je leven!

Sport
Wie graag sport met het verenigingsleven wil combineren, is bij SV KoKo aan het juiste adres. Het lidmaatschap van SV KoKo is prima te combineren met een lidmaatschap van een (studenten)sportvereniging. Hierdoor kan je nog steeds je sport naar keuze regelmatig beoefenen, maar ook op KoKo organiseren we activiteiten waarbij je je sporttalent kan laten stralen. Zo spelen we ieder jaar met groot succes in het studenten voetbaltoernooi mee en organiseren we een fantastische skireis. Daarnaast zijn veel KoKo-leden gedurende het jaar aanwezig op verschillende studententoernooien. Hier komt van alles voorbij, van hockey, voetbal en tennis tot volleybal en roeien. Laat je dus niet tegenhouden om een fantastische tijd bij KoKo te beleven.

Ontwikkeling & carrière
KoKo biedt tal van mogelijkheden om jezelf naast je studie te ontwikkelen. KoKo kent een grote diversiteit aan commissies die niet alleen jouw CV een boost kunnen geven, maar waar je super leuke dingen leert/neerzet met een leuke groep! Zo heb je de financiële commissie en de acquisitie commissie die zich bezighouden met het financiële aspect van KoKo. Daarnaast heb je de barcommisie, waar je verantwoordelijk bent voor de orde en de bar gedurende kroegavonden. Ook heb je bijvoorbeeld de INKY die je tijdens de INKOM op KoKo rond zal zien lopen omdat ze de INKOM vanuit KoKo organiseren. Verder kennen we ook een Promo Commissie, Open Feesten Commissie, Almanak Commissie, DJ Commissie en ga zo maar door. En dat is nog niet alles. Naast commissiewerk organiseert KoKo jaarlijks een Career Day en onderhouden wij nauwe banden met de oudledenvereniging Idéfix, waarbij netwerken opgebouwd worden die gedurende je hele carrière van pas kunnen komen.

The general introduction week for Maastricht, the INKOM, is organised by the Werkgroep INKOM on behalf of Maastricht University and Hogeschool Zuyd. The Werkgroep INKOM is responsible for the entire INKOM programme. The Werkgroep INKOM and SV KoKo are working together to turn the INKOM into a fantastic week that lets the new students get to know everything Maastricht has to offer.